Nieuwste Nooteboom MCOS semi-dieplader maakt overstap naar hydraulisch besturing eenvoudig 

De nieuwste generatie MCOS semi-diepladers met hydraulische besturing is de optimale transportoplossing om middelzware machines tot ca. 47 ton snel, kosteneffectief en veilig te vervoeren. Tot voor kort betekende de stap van naloop besturing naar hydraulische besturing een aanzienlijk hogere investering. Nooteboom heeft dit nu binnen haar SMART programma veel aantrekkelijker gemaakt. Sinds de succesvolle introductie van de MCOS semi-diepladers is het marktaandeel hierin sterk toegenomen en neemt de belangstelling hiervoor verder toe. Recentelijk heeft ook KWS Infra zijn eerste 4-assige MCOS-58-04(EB) hydraulische gestuurde semi-dieplader in gebruik genomen.

MCOS programma
Het MCOS programma bestaat uit 3- en 4-assige hydraulisch gestuurde semi-diepladers al dan niet uitgerust met een uitschuifbare laadvloer. Binnen dit programma zijn er diverse uitvoeringen gericht op specifieke branches. Zo is de MCOS semi-dieplader van KWS Infra specifiek uitgelegd voor het vervoer van wegenbouw machines. Hierbij is er onder andere een speciale laadvlakversterking aangebracht voor het vervoer van machines met hoge puntbelasting zoals bij straten freesmachines. Voor het MCOS semi-dieplader heeft Nooteboom de hydraulisch besturing vernieuwd, waarbij een nog grotere stuuruitslag wordt gerealiseerd zonder toepassing van een stuurversneller. Deze bedraagt nu maar liefst 45 graden voor deze fusee gestuurde oplegger.
 
KWS Infra
KWS Infra maakt deel uit van de Koninklijke VolkerWessels Stevin, een internationaal breed opererend concern dat actief is in alle vormen van de bouwnijverheid. In Nederland is KWS Infra marktleider op het gebied van de wegenbouw. KWS is al decennia lang klant van Nooteboom.  Voor het vervoer van het eigen wegenbouwmaterieel heeft KWS in al die jaren een enorm wagenpark opgebouwd aan Nooteboom semi-diepladers en aanhangwagens, waarvan de nieuwste aanwinst is de 4-assige hydraulische gestuurde MCOS semi-dieplader. 

Bron: Nooteboom, 26 januari 2015