Helft logistieke bedrijven meet duurzaamheid

Een derde van de logistieke bedrijven heeft een duurzaamheidsstrategie. De helft van de logistiek dienstverleners en verladende organisaties meet ook daadwerkelijk duurzaamheid in harde kpi’s.

Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek Logistiek dat Logistiek.nl samen met ABN Amro houdt. Ruim tweehonderd respondenten, veelal werkzaam als logistiek manager of directeur bij logistiek dienstverleners, groothandels of in de verladende industrie, deden mee aan het onderzoek.

Een derde heeft strategie
Uit de resultaten komt naar voren dat een derde van de logistieke bedrijven een duurzaamheidsstrategie heeft. Ook een derde van de respondenten geeft aan met een duurzaamheidsstrategie bezig te zijn.

Tevreden klanten en medewerkers
De reductie van uitstoot (CO2/NOx) en het energieverbruik wordt in de bedrijven het meeste gemeten. Opvallend is dat het meten van klant- en medewerkerstevredenheid door de respondenten net zo vaak wordt genoemd als belangrijke duurzaamheids kpi.

Bron: www.logistiek.nl ,4 november 2015